Per què som les cup i no pas la
cup?
Les Cup, i per tant les candidatures d’unitat popular són assemblees que
s’estenen per tot el territori dels Països Catalans, unes assemblees que aborden
la lluita institucional a cada municipi responent a unes necessitats concretes
des de una òptica rupturista i revolucionària. Posant en mans de les classes
populars de cada poble una eina per confrontar idees i construir contra poder
popular que doti a les classes populars del domini de l’acció política a cada
municipi.
Aquesta i no una altre és la idea de les cup des de el moment que és van
crear, pensades i concebudes per tenir una estructura horitzontal que permetés
a cada militant ser partícip i responsable de la deliberació i sobretot de la
presa de decisions. Una organització revolucionària que trenques amb els
esquemes clàssics de les organitzacions polítiques jerarquitzades i que fugis i
rebutges dels tics i de la definició de partit burgés.
És per aquestes raons que hem de parlar de les cup i no pas de la cup,
el fet de parlar de la cup deixa clara un model de funcionament clàssic
allunyat de la realitat actual. Suposaria evidenciar que la necessitat que
marcaria l’òrgan nacional imposaria el ritme i l’ordre a la resta d’assemblees
locals.
La institució no és l’objectiu
sinó l’enemic.
Creure que l’objectiu de les CUP
és participar a la institució parlamentària és un error. És creure doncs en la
idoneïtat de la democràcia burgesa i de la delegació de la presa de decisió
dels ciutadans que a partir d’ara seran representats. Allunyar al poble de la
presa de decisions no és una mesura o acció revolucionària ens al contrari és
del tot reaccionaria
La participació de les diferents assemblees locals a les institucions
municipals permet garantir el protagonisme dels ciutadans en la presa de
decisions, no com a representats sinó com actors principals.
La jerarquització de l’organització suposaria la primera derrota del
moviment rupturista i revolucionari i no seria promoguda per una victòria del
capitalisme sinó per una derrota provocada per nosaltres mateixos. Caure en la
trampa de les dinàmiques institucionals i modificar l’organització per
respondre a les demandes que la institució genera provocarà la perversió del
moviment i de l’organització. Una organització que deixaria de banda l’objectiu
pel qual va ser creada, que no era un altre que el de provocar la desaparició
de les actuals institucions.
Els perills de les dinàmiques
institucionals.
-L’adequació del discurs, és evident que el perill o l’encert per guanyar
vots o perdre’ls marca el dia a dia de l’acció parlamentària burgesa. Una acció
parlamentària que en inici i en final ha de tenir únicament l’objectiu de
promoure la confrontació d’idees i de ser altaveu de les classes populars. És
per això que s’ha de mantenir en tot moment un discurs de classe, coherent i
rupturista amb la institució i amb la resta de formacions polítiques. Nosaltres
no pretenem ser un cop d’aire fresc que legitimi la democràcia burgesa ni el
seu parlament, nosaltres som el moviment popular que vol la destrucció de les
institucions burgeses i l’establiment d’una democràcia directa i proletària en
la que els mitjans de producció estiguin en mans dels sectors populars. On els
criteris de govern siguin únicament els de satisfer les necessitats del poble i
no pas com ara el de satisfer les necessitats d’una minoria enriquida que tan
sols pretén l’acumulació de capital.
Per tant no em d’adequar el nostre discurs a les dinàmiques parlamentàries,
no hem de tenir por a dir el que som, no s’ha de renegar de les definicions
concretes ni de fer certes referències, la nostra òptica no pot ser la mateixa
que la de la resta. Som anticapitalistes i no pas socialdemòcrates, som
rupturistes i no pas reformistes, volem el socialisme.
-La representativitat: La pròpia dinàmica parlamentària no permet
a la militància ser protagonista de la presa de decisions, s’ha de trobar la
manera de trencar amb la delegació de la presa de decisions. L’horitzontalitat
i la democràcia directa en definitiva l’assemblearisme no radica en que tres
persones siguin les que decideixin que han de votar en tot moment.
Per tant les cup i en concret les diputades només haurien de
pronunciar-se sobre aquells temes que prèviament s’han definit en el programa
electoral fet a les territorials i votat a l’assemblea nacional. Votar en un
sentit o en un altre en lleis o mocions que no estiguin definides en el
programa seria delegar i dipositar tot el poder de decisió a una elit i en conseqüència
promoure la jerarquització de l’organització on unes poques serien les que
imposarien un criteri a la resta de militants. Tal i com va quedar definit en
la darrera AN els diputats i diputades de les CUP només s’han de limitar a
pronunciar-se a aquelles qüestions definides en el programa polític que va ser
votat per la militància.
-Els personalismes: evidentment sinó és trenca amb la dinàmica
representativa el que passarà seguidament és la creació del polític
professional i carismàtic. El fet de delegar tot el poder de decisió a tres
persones crearà i fomentarà el personalisme, la gent ja no parlarà del projecte
assembleari ni de les idees del moviment sinó que la gent parlarà del que diu
en pepet o la marieta.
Relegar el que pensen les diferents assemblees i militants al que acaba
fent una sola diputada és negatiu per a un moviment i en concret per a una
organització que és defineix com a horitzontal i assembleària i que lluita
contra els personalismes i la professionalització de la política.
Què han de fer les cup al
parlament?
La funció de les cup al parlament, en primer lloc és la de promoure la
confrontació d’idees, la de fer d’altaveu de les classes populars, la de
traslladar les necessitats i el patiment de les classes populars. Les cup han d’evidenciar
el fracàs del sistema capitalista, han de posar damunt la taula les
desigualtats que aquest sistema genera. Cal que és visualitzi la lluita de
classes i com de bé viuen uns pocs i lo malament que vivim la majoria.
Les cup han de promoure la ruptura amb l’actual ordre establert i
avançar cap la construcció d’una societat en la que regni la justícia social i
on tot sigui per a tots.
Com a organització revolucionària i de classe que pren l’assemblearisme
i l’horitzontalitat com a model de funcionament, els i les diputades de les CUP
així com els representants a les diferents comissions han de limitar-se a posicionar-se
sobre aquelles qüestions que ja han estat aprovades i que formen part del
programa electoral aprovat en la darrera AN.
Actuar per conta aliena i no fer cas al programa fet en assemblees
obertes i aprovat i debatut en la darrera assemblea nacional suposaria un frau
davant la militància i davant l’electorat.
El socialismo como sistema económico es teóricamente imposible. Veo que no estás al día, así que a fin de que dejes de hacer el ridículo públicamente pregonando proposiciones falaces y aberrantes desde un punto de vista de teoría económica, te dejo este video de Huerta de Soto, que debería abrirte los ojos un mínimo:
ResponEliminahttp://www.youtube.com/watch?v=5bTbWwHeoWI
Segurament no estic al dia o potser fins i tot estic fent el rídicul, però el que si que se es que no necessito que ningú m'obri la llum i m'indiqui el camí a seguir. Jo mateix m'he configurat la meva pròpia ideològia llegint a personatges que segurament tu qualificaras de ridiculs com als senyors Marx,Engels,Gramsci,Rosa Luxemburgo,Lenin etc. Aberrant es que tu et consideris millor que ells. He vist el vídeo del profesor i la veritat a diferència dels alumnes de la seva classe a mi em venen ganes de formular-li moltes preguntes, mentre ells no li foten ni putu cas. Segurament és millor acceptar un sistema que produeix constanment per sobre de la necessitat, que ocasiona 50.000 morts de fam al dia i que necessita provocar conflictes armats per tot el món per a poder explotar els recursos naturals, segur que aquesta deu ser la solució i aquest deu ser el model. vagi bé Carlos!
ResponEliminaBueno, uno puede configurarse su propia ideología y, por ejemplo, hacer del Mein Kampf su obra de referencia. Yo no es que me considere mejor que los autores que citas, solamente considero que sus postulados, además de errados, tienen un impacto negativo en la sociedad por difundir ideas lesivas para la propiedad privada y, por ende, para la libertad individual.
ResponEliminaY no, el capitalismo no mata 50000 personas al día. Date cuenta de que las economías donde la gente muere de hambre son, precisamente, las menos capitalistas:
http://www.heritage.org/index/ranking
Evident cadascú és configura la seva pròpia ideològia, segurament un nazi ho farà llegint llibres com el que cites. Discrepo profundament en el que afirmes, i si el capitalisme mata a 50000 persones diaries de fam, els països on és produeixen aquestes morts són països d'economia capitalista, estan sota la influència del colonialisme o del imperialisme,l'estat titella és deixa espoliar tots els recursos econòmics,naturals a canvi del benefici personal mentre la població és mort de fam. La pàgina que m'indiques sinó vaig errat descriu la llibertat econòmica dels països, no parla ni de fam ni de llibertats o drets civils de la població parla únicament de llibertats materials o respecte per la propietat privada. Bona senyal que cuba,veneçuela i corea del nord estigin allà a baix, t'aclareixo ja que no estic d'acord amb el poder hereditari ni amb el sistema de corea del nord, bàsicament perquè desconec el seu funcionament, les informacions no són gaire aclaridores.
EliminaLa propietat privada no és la panacea, per mi no té cap tipus de valor sincerament, els bens materials no són important el veritable capital és el capital humà, garantir l'accés als serveis socials bàsic és més important que la llibertat de posseir bens materials de forma individual. Per a mi és més important que els teus fills tinguin sanitat,educació i serveis socials coberts,habitatge i treball digne que no pas que tu et puguis comprar dos jaguars i un maseratti.
mira't aquesta pàgina podràs comprobar tot tipus de dades, però ja dic cadascú té el seu punt de vista, per a mi la propietat privada i els diners son el càncer de la humanitat, invents els dos creats per l'home, normes del joc per tant que és poden canviar si totes volem.
salut Carlos!
em deixava el enllaç;
Eliminahttp://www.who.int/gho/mortality_burden_disease/en/index.html