dimarts, 20 de setembre del 2011

Dilluns de ple, ple de populisme.


Ahir juntament amb dos militants de la CUP de Sant Boi vaig assistir al ple per veure què deien els vint i cinc regidors que formen part del nostre ajuntament.
Només arribar ja vaig poder rebre la primera dosis de populisme. Com no podia ser d’una altra manera provenia del discurs del sr. David Parada, cap de llista del partit racista i xenòfob PxC.
La sorpresa no va ser tant per les mocions introduïdes ni pels arguments expressats (molt esperats sabent què pensa aquest regidor i el seu partit) sinó més perquè aquest senyor no contestava el que se li demanava i tampoc presentava les seves pròpies mocions amb arguments i dades contrastades.
Sincerament recomano a totes aquelles persones que van votar a aquest senyor i aquest partit que assisteixin al proper ple a veure com gestiona els 3000 vots que van recollir en les darreres eleccions. Més enllà d’eslògans populistes i mal intencionats, és important conèixer a les persones que hi ha al darrere, tant per saber com són com també per conèixer les seves capacitats.
Ahir al ple es va escoltar la veu d’una part del carrer, la d’una part de la població que pensa que la mediocritat i l’odi ens faran sortir d’aquesta crisi econòmica. Una veu del carrer que creu erròniament que la culpa de tot és dels més febles. Una veu del carrer que mira cap a baix per assenyalar i buscar culpables de la situació de mediocritat en què el sistema capitalista i les classes dominants ens fan viure.
Sí, vostè és la veu dels qui no es paren a pensar que hi hagi o no hi hagi immigració, hauran de continuar pagant la hipoteca. Vostè representa als que ignoren que la reforma laboral no té res a veure amb la presència o no de mesquites a la nostra vila.
Vostè és la veu de tots aquells que no saben que els culpables són els polítics que governen al servei dels mercats fent negoci amb les necessitats de la gent.
Vostè i la seva gent tenen tot el dret a existir i també a expressar les seves opinions.
Ja que no el farem canviar d’opinió i vostè continuarà defensant postures xenòfobes i intolerants, només li demano com a ciutadà, que vostè com a regidor del meu poble estigui a l’alçada d’aquest, i com a mínim expressi correctament els seus arguments.
Ahir més que mai vaig saber que la resta de partits es van equivocar negant-se a seure’s amb vostè al debat que organitzava la fundació Marianao, i dic la resta perquè la CUP estava disposada a fer-ho. I és que a més d’un ja li esta bé que hi hagi polítics i partits que a l'hora de buscar culpables assenyalin cap a baix.

2 comentaris:

  1. Pau, segurament vas estar a un altre ple o publiques coses molt distorsionades amb interessos partidistes. Principalment perquè la critica els partits polítics, la globalització, els grans especuladors que dominen el mercat i el suport a la classe treballadora és un fet dominant de PxC, però si, abans que diguis res, la classe treballadora de casa la més oblidada de totes. El segon perquè dius que no defensen bé les seves propostes o estem malament informats sense aportar cap prova. Qui va preguntar alguna cosa que és va demanar a PxC i no va obtenir resposta? a lo millor va ser al revés que el que preguntava pxc no tenia contestació per part de l'equip de govern, o les respostes que és donaven no t'agradaven. Una cosa és que òbviament no tinguis simpatia amb pxc i altres que et marquis aquestes brabuconades simplement perquè pensin diferent a tu.

    ResponElimina
  2. Bon dia David!
    Doncs com ja saps aquest és el meu bloc i clar com entendràs aquí manifesto les meves opinions i ja saps són totalment contràries a les teves i a les del teu partit.
    De totes formes penso i podria posar exemples concrets que no vas estar gens encertat en les teves intervencions, suposo que seran els nervis.
    D’altre banda jo no crec en la divisió entre els treballadors, per a mi no existeix gent de casa i gent de fora bàsicament perquè si agafem aquest discurs tant tu com jo hauríem de marxar de Catalunya ja que ni tu ni jo ens diem Casademunt,Bosch o Pujades.
    Jo estic totalment en contra de la ideologia que tu defenses i la del teu partit però no t’equivoquis , no estic en contra perquè sigui diferent a la meva, ho estic perquè és intolerant no respecta els drets humans i va en contra de la unitat de la classe treballadora i beneficia a les classes dominants.
    Jo no sóc com tu, jo estimo la diferencia i a la gent que quan pensa diferent no va contra de ningú.
    En tot cas no he dit cap “brabuconada”(en castellà bravuconada i en català fanfarronada) espero que els ciutadans de Sant Boi consultin l’acta del darrer ple i llegeixin les teves intervencions,allà veuran el que vas dir sense que ningú condicioni la seva opinió

    ResponElimina